یزدفردا -صادقی :شهردار تهران گفت: حدود 200 زن و مرد زنداني غير‌عمد شهر تهران با هزينه‌اي حدود يك ميليارد تومان آزاد شدند.

محمد‌باقر قاليباف امروز در مراسم آزاد‌سازي زندانيان شهر تهران با محكوميت مالي، توسط شهرداري تهران گفت: پولي كه امروز براي آزاد‌سازي اين افراد هزينه شده است از پول مردم بوده است و ثواب آن به مردم شهر تهران مي‌رسد و آن‌ها هستند كه اجر واقعي اين كار را مي‌برند.

قاليباف با اشاره به اينكه در دوره مديريت بنده در كنار كارهاي عمراني ـ خدماتي به مسائل اجتماعي و فرهنگي توجه ويژه‌اي شده است، گفت: توجه به حقوق شهروندي از دغدغه‌هاي امروز مديريت شهري است.

وي با اشاره به اينكه رويكرد شهرداري تهران در حوزه عمراني ـ خدماتي اوقات فراغت و توجه به مسايل فرهنگي و تربيتي است، گفت: هيچ فعاليتي در شهرداري خارج از اين 3 رويكرد انجام نمي‌شود و همه فعاليت‌ها در چارچوب اين موضوع است.

قاليباف اضافه كرد: رويكرد خانواده ‌محوري اساس كار در شهرداري است و امروز شاهديم تعدادي از بانوان زنداني غيرعمد شهرداري تهران با محكوميت مالي آزاد شدند.

به اعتقاد شهردار تهران اگر هر يك از اين افراد لحظه‌اي در كنار خانواده‌هايشان نباشند خانواده دچار آسيب‌هاي جدي‌تري مي‌شود.

قاليباف با بيان اين‌كه 50 درصد جمعيت شهر تهران را بانوان تشكيل داده‌اند، گفت: متأسفانه در خيلي از موضوعات بانوان در اولويت ما نيستند باتوجه به اين كه مي‌دانيم نقش مادران و دختران در ابعاد فرهنگي ـ اجتماعي و علمي مؤثر است.

شهردار تهران با بيان اين كه مجموعه جرايمي كه در كشور رخ مي‌دهد سهم زنان كم‌تر از 10 درصد است، گفت: 90 درصد جرايم در حوزه مردان رخ مي‌دهد.

قاليباف اضافه كرد: بانوان و زنان ما در مقايسه با ديگر كشورها از جهت جرم در حداقل ممكن قرار دارد ولي چون جامعه ما اسلامي است بايد از اين مقدار نيز كم‌تر باشد.

به اعتقاد شهردار تهران هر جرمي كه در كشور رخ مي‌دهد 3 نفر در آن مقصرند. اول مجرم، دوم جامعه و سوم حاكميت.

قاليباف در ادامه گفت: متأسفانه در كشور ما فقط به مجرم گير داده و او را تنبيه مي‌كنند.

شهردار تهران اضافه كرد: اگر بخواهيم از تكرار جرم جلوگيري كنيم بايد به هر 3 بخش توجه ويژه‌اي كنيم.‌

به گفته شهردار تهران هيچ زنداني زن مجرم غيرعمدي در زندان‌هاي شهر تهران وجود ندارد.

قاليباف خاطرنشان كرد: براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران براي آزاد‌سازي اين افراد يك ميليارد تومان هزينه شده است و اين طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

قاليباف خاطرنشان كرد: امروز حدود 200 زنداني كه جرم غيرعمد داشتند آزاد شدند.
کردان مشاور ارشد احمدی نژاد شد؟
اخبار تایید نشده ای از "پاستور" می رسد که حاکی از حضور کردان در دفتر مجتبی ثمره هاشمی است، به گونه ای که گفته می شود او در سمت مشاور ارشد محمود احمدی نژاد مشغول به فعالیت است.
عصر ایران - پس از آنکه مجلس شورای اسلامی در تابستان سال جاری علی کردان وزیر وقت کشور را از کار برکنار کرد، شایعات و گمانه زنی های زیادی درباره پست جدید وی در دولت نهم به گوش می رسد.

پس از استیضاح کردان از سوی مجلس شورای اسلامی به دلیل آنچه که نمایندگان مجلس جعلی بودن مدرک دکترای افتخاری وی ذکر کردند، رییس دولت نهم در مراسم تودیع وزیر برکنار شده اش از وی تجلیل کرد و کردان اعلام داشت که حاضر است در هر پستی که رییس جمهور مصلحت می بیند خدمت کند.

کردان اندکی پس از برکناری به استان زادگاهش مازندران رفت ولی انتشار خبر سپردن پست ریاست سازمان تامین اجتماعی به وی ، بار دیگر او را به تیتر رسانه ها بازگرداند؛ هر چند که در عمل این اتفاق رخ نداد.
اخیراً نیز اخبار تایید نشده ای از "پاستور" می رسد که حاکی از حضور کردان در دفتر مجتبی ثمره هاشمی است، به گونه ای که گفته می شود او در سمت مشاور ارشد محمود احمدی نژاد مشغول به فعالیت است.

در عین حال این شایعه نیز وجود دارد که در هفته های آینده ، کردان به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خواهد رفت؛ این شایعه، البته پیش از این نیز منتشر شده بود ولی در روزهای اخیر باز هم در برخی محافل ذکر می شود.

به نظر می رسد با توجه به حساسیتی که بر روی کردان در جامعه ایجاد شده است ، اطلاع رسانی رسمی از طریق سیستم اطلاع رسانی دولت ، درباره اعطا یا عدم اعطای پست دولتی به او می تواند به شایعات پایان دهد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا